Az első kaland során Murim Beerbely, a törp kereskedő felhívására négyen
csatlakoztatok - nevezetesen Tína, Gorek, Xhaor és Creo - testőrként a kocsijához.
Port Zoon-ból indultatok, és utatok Paladrinba vezetett, ám akadályba ütköztetek.
Murim, a kereskedő megállította a kocsit, mikor észrevett valamit a
távolban. Az akadály még messze volt, így ti, bátor kalandorok leszálltatok,
és elindultatok, hogy közelebbről is megvizsgáljátok, mi is akadályoz titeket.
Mikor közelebb értetek, egy rajtaütés nyomait fedeztétek fel:
Történetesen két ló feküdt holtan az úton.
Az alaposabb vizsgálattal azonban várnotok kellett,
ugyanis két esemény is megzavart benneteket.
Először egy különös jelenség tárult a szemetek elé.
Egy átjáró nyílt meg a Fey Realm és világotok között és egy elf jelent meg előttetek.
Meglepett arcából úgy tűnt, ő maga sem tudja, hogy keveredett a csapatotok útjába,
és ez pár szó után számotokra is világossá vált.
A másik esemény elejét vette a mélyebb beszélgetéseknek, ugyanis az immár 5 fős
csapatotokra goblinok támadtak.
A távolból nyilak csapódtak be és ketten rontottak rátok, bátor kalandozókra.
Szerencsére pár goblin nem jelentett kihívást számotokra, és csakhamar legyűrtétek őket.
Mikor a goblinok már nem akadályozták tovább, Gorek mellett Murim is
jobban meg tudta vizsgálni azt, ami a zöld szörnyek előző áldozataiból maradt.
Felismerte, hogy a két ló egyike a legendás törp kincskereső, Gundrin Rockseeker-é volt,
akire ő maga is barátként tekint.
Munkaadótok kérésére - és titkon némi kincs reményében - elindultatok hát,
hogy a nyomokat követve megkeressétek Gundrint.
Csapatotok - egy nem mindennapi vezetővel bővülve - megtalálta a Cragmaw törzs búvóhelyét,
és az első őrszemeket még azelőtt sikerült legyőznötök, hogy riadót fújhattak volna.
Eztán feltűnés nélkül lopakodhattatok be a barlangba.
Egy oldalsó járatot választva haladtatok, ahol láncravert, éhező, vad
farkasok fogadtak titeket vicsorogva. Sajnos hiába próbáltátok megszelidíteni őket, a
láncok elszakadtak és a farkasok rátok rontottak.
Pár könnyebb sérülés – és különös idegenvezetőtök halála – árán ugyan,
de legyőztétek őket, és megtaláltátok azt is, amit őriztek. A járat végében egy nyílás vezetett
Klarg-nak, a rejtek vezérének saját csarnokába. Őt magát is láttátok odalent, mégis
jobbnak tűnt most visszafordulni és a másik úton folytatni a barlang átkutatását.
Utatokat folytatva sajnos zajt csaptatok és egy felettetek húzódó hídról
két őrszem is meglátott titeket. Bár a hidat sikerült elpusztítanotok – ezzel
akadályozva az erősítés érkeztét – a goblinok elmenekültek és riadóztatták társaikat.
Ezután morajlást hallottatok, melynek baljóslatú zúgásától tartva
futni kezdtetek a korábban már felfedezett járatba.
Mikor az utolsó pillanatban ugrottatok félre az áradat elől, melyet a
törzs zúdított rátok, bebizonyosodott, hogy bölcsen döntöttetek a menekülést választva.
Ekkorra azonban Klarg és az alattvalói már vártak titeket,
és miközben átnéztétek a helyiséget, ahová jutottatok, újfent rajtatok ütöttek.
Ti, bátor kalandorok, hősiesen helyt álltatok és a túlerő ellenére
is legyűrtétek a támadókat, köztük magát a vezért is.
A csatában súlyos sérülést szenvedett Xhaort Siriell gyógyította meg, ezzel elnyerve
a csapatotok bizalmát.
A frissen felgyógyult Xhaor önként vállalva az őrszem szerepét hátramaradt,
amíg a csapat többi tagja elindult a barlang még ismeretlen járatai felé tovább
kutatva az eltűntek után.
Végül a goblinok által csak “etetőnek” nevezett üregben azokkal
az ellenségeitekkel találtátok szemben magatokat, akik a híd pusztulásával itt rekedtek.
Kimerülten, több sebből vérezve és erőtlenül vetettétek magatokat a harcba,
de elszántságotoknak hála ezúttal is győzelmet arattatok.
Itt akadtatok Gundrin kísérőjére Sildar Halwinterre, kit a halál pereméről hoztatok vissza.
Mint megtudtátok tőle, a Clovis Concorde küldötteként érkezett a vidékre,
hogy Gundrin Rockseekert, kísérje, ki vélhetően egy hatalmas felfedezést tett.
Úgy gondolják, hogy rábukkant a Zúgó Barlangra
Ő elmondta, hogy Gundrint kísérte, ugyanis úgy vélik, hogy ráakadt a Zúgó Barlangra,
és volt egy térképe mellyel eljuthat oda.
A mondák szerint a Zúgó Barlangban található a Mágus Kohó, egy hatalmas erejű eszköz,
melynek segítségével az avatott kéz mágikus erejű fegyvereket, vérteket és pajzsokat
készíthet..
Mikor elindultatok vissza a kocsihoz, Sildar elmesélte, hogy sikerült kihallgatnia a fogvatartóit,
és megtudta, hogy a goblinok Groll királytól a Cragmaw erődből kaptak utasítást arra,
hogy vigyék el a törpöt a térképével együtt valakinek, akit a Fekete Pókként említettek.
Azt sajnos nem sikerült megtudni, hogy ki a Fekete Pók, de úgy gondolja, hogy kapcsolat lehet közte és Jiarno Berick – a tanács korábbi küldöttének – eltűnése között, akiről több, mint 5 hónappal ezelőtt hallottak utoljára.
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_